Ondra: Festival Summer of Love opět potvrdil své vedoucí postavení na české scéně. Až na Noisii (prý zdravotní problémy) přijeli všichni a to se v tak velkém počtu účinkujících cení (budiž zapomenut ročník minulý). Přijatelné ceny na barech, velký výběr z jídel a přehledně poskládané stany s doprovodnou zábavou, tak aby si každý přišel na své. Hudebně velmi rozmanitý festival, nejvíce mě svým geniálním setem dostal Phil Kieran, jehož vystoupení na Menots stage pro mě bylo jedním z vrcholů večera. Bohužel jsem tak musel oželit druhou půli setu Johna B, který ihned dostal celou Semtex stage do pravé SoL atmosféry. Vyzdvihl bych live! vystoupení Nathana Fakea - hudebník, co si s mašinkami opravdu tyká, příjemně překvapil český projekt Midi Lidi, skvělé bylo vystoupení i DJe Aphrodite s MC Juniorem Redem. Zklamání jednoznačně Audio Bullys, jejich live koncerty a především vokalistu opravdu nepobírám a to jsem je měl možnost slyšet již několikrát. Ellen Allien a Apparat měli podle všeho smůlu se zvukem, navíc jejich vystoupení trvalo jen 40 minut, takže snad příště v nějakém klubu. Počásko super, až na tu chladnou noc, ale slunné a teplé ráno nás zase všechny pěkně nakoplo. Celkově opravdu tedy jeden z vrcholů českého festivalového léta. Nezbývá, než se těšit na následující ročník.
ozzby: Letošní jedenáctý ročník vstoupil do své druhé dekády a s podtitulem Open Your Mind chtěl ukázat, jakým směrem se hodlá v příštích letech vydat. I přes obhájení nejlepšího elektronického festivalu u nás, mám dojmy trochu rozpačité. Když jsem v hlavním festivalovém čase odešel z hlavní stage a pozastavil se na tribuně Nu Trance, říkal jsem si, co od elektronického festivalu v dnešní době vlastně chceme. Zvyky se mění a je potřeba se jim přizpůsobovat, avšak letos mi příjde, že se všichni spíše jen trápíme. Na jednom festivalu nám nevoní okoukaná jména, na druhém pak dáváme přednost okoukaným před těmi novými. Narážím tím na poměr zájmu o hlavní stage vůči Frisco Nu Trance stagi, která tu hlavní v hlavním čase válcovala nehorázným způsobem a tak vtipná poznámka "na co ti dva pánové tolik let nadávali, jim letos vydělá peníze", měla hodně do sebe. Tak trošku ironické mi v tu chvíli také přišlo, že nejmenší zájem o hlavní stage byl v době tří headlinerů (Audio Bullys, Nathan Fake a Ellen Allien & Apparat) , který se vrátil až s příchodem Chrise Liebinga. Na druhou stranu ale musím uznat, ač si tím i trochu do huby s*ru, že Audio Bullys ve srovnání s jejich loňským vystoupením na Creamfields pro mě byli letos poměrně velkým zklamáním a naopak Markus Schulz zahrál pod širým nebem tak dobře a "tvrdě", jak jsem ho u nás ještě neslyšel. Také bych rád pochválil experimentování s drum and bassem. Jednoznačně se ukázálo, že postavit Aphrodita s MC Junior Red na hlavní pódium byl skvělý tah, který návštěvníci očividně ocenili a letošní ročník zřejmě tak trochu napověděl, že hlavní stage by v příštích letech mohla být hudebním mixem všech žánrů (včetně trance), které mají na Summer of Love svou samostatnou scénu. Další kapitolou byly zálohované žetony. Přiznám se že jsem jejich ekologický smysl zřejmě nepochopil. Proč zálohovat něco, co se poté vyhodí? Do sobotního večera jsem měl za to, že se zálohují předměty, které se poté znovu využijí. Trochu jsem také litoval přiznivce Drum and Bassu, kteří letos i přes tak silná jměna v line-upu měli nejmenší prostor pro tanec a ještě k tomu s tak rušivým elementem, jako byla hlavní promenáda. Nečekaně příjemným překvapením pro mě byl ranní "techno" set v podání Weki Djs, naopak Afriky Islama na hlavní scéně bylo za ty roky až až. Celkově shrnuto - letošní ročník byl dobrý, ale zvláštní.
Acid: Summer of Love se stává poslední dobou tradicí, která se nedá vynechat, a na které se vždycky sejde spousta známých. Letošní ročník mě potěšil zajímavým line-upem a taky tím, že má oblíbená tranceová stage byla přesunutá a zvětšená. Dalším příjemným bonusem na této stagei byli headlineři Marco V a Marcus Schulz, což mělo za následek, že jsem zde trávil nejvíc času. A určitě to byl od Aleše Blehy dobrý tah, protože co jsem pozoroval, tak nejen v dobu, kdy hráli tito dva pánové, tato stage tvrdě konkurovala hlavní a troufám si říct, že zde bylo místy í více lidí. Jinak měl docela našlapaný line-up tu nevýhodu, že jsem občas nevěděl co dřív, a tak následovalo neustále přebíhání mezi hlavní, Mentos, American Audio a tranceovou stageí, takže jsem si chvílemi připadal jako na nějakém nočním maratonu. Na druhou stranu jsem si z večera odnesl spoustu výborných hudebních zážitků. Na akci jsem nezaznamenal žádný problém, organizačně bylo vše v pořádku, ceny na barech příjemné, během noci jsem viděl uklízečky, které uklízely toiky a doplňovaly toaletní papír, počasí tradičně vyšlo a výkony djs bych ohodnotil taky na výbornou. Jednou zvláštností byl "zálohovací žetonový systém" na koupené pití, který se stejně minul účinkem, protože se ráno válely kelímky a lahve po celém areálu. Na druhou stranu je pravda, že tohle někdo musí uklidit, což taky stojí peníze. Takže souhlasím s pořadatelem, protože ceny na barech nebyly ani přes zálohu nijak závratné, spíše naopak. Celkově bych hodnotil velice kladně a SoL se pro mě stává nejlepším českým open-air festivalem.
Jedi: Po organizační stránce je těžké napsat něco nového, protože ta je už léta na velmi dobré úrovni. Letos jsem zaregistroval jako novinku kino, ale na to nebyl čas, protože hudby bylo k poslechu víc než dost. Jediná chyba na letošním SOL byla velká koncetrace opravdu zajímavých hudebních jmen a vědomí toho, že se nedá stihnout vše o co člověk stojí. Bohužel pro mě se stal osudným Nathan Fake na kterého jsem těšil možná nejvíc, ale nějak se stalo, že jsem z jeho vystoupení neslyšel ani minutu. To bylo pro mě opravdu největší zklamání. Unikl mi i Phil Kieran, no co se dá dělat. Pro někoho mohlo být smutným mementem nepřítomnost Noisia, ale i když jde vždycky o dnb lahůdku, přeci jenom jsem je už několikrát slyšel, takže nevadí.. Moc bych chtěl vyzdvihnout vystoupení Alienky s Apparetem, prostě paráda, jak se dalo čekat. Mile mě překvapil Brian Sanhaji na chvilku i Marco V. Poněkud zklamali Audio Bullys, ale ráno moc potěšil Christian Smith svým tanečním minimalem. Skvěle se předvedl samozřejmě i Aphrodite se svým mcíkem Junior Redem, John B taky dobře. Brooklin zahrál moc fajn, Pendulum a Zinc - prostě jízda jak má být! Ráno bylo rovněž na výbornou s Jonty Skrufffem a Fidelity Kastrowem. Bylo toho opravdu hodně a jen škoda, že mě moc nebavilo fotit, protože se pro mě často foťák stával přítěží. Tak možná zase za rok.
Jervin: Ani já jsem letos neunikl vyslovení fráze "uvidíme se tam" a tak jsem se opět vyrazil potkat s velkou spoustou známých, kteří stejně jako já, už pravidelně nějaký ten rok po sobě festival navštěvují. Je to pro mě tak trochu hudební svátek a shledání s přáteli. Loni byla nastolena opravdu vysoká laťaka a letos si myslím, že festival přinejmenším na oné laťce zůstal. Já když se teď zpětně poohlédnu za line-upem musím jen tleskat. Ať to byl koncert Midi lidi, vystoupení Aphrodite, Jorise Voorna, Briana Sanhajiho, Ellen Allien & Apparata, Christiana Smitha, či v závěru z hitovek poskládaný setík Afriky Islama. Přikládám ještě poklonu. Já si letos odvezl další fůru vzpomínek, které přisypu do škatulky Summer of love. Všiml jsem si, že se lecos pochytilo i od zahraničních festivalů a bylo to znát. Podle mého názoru je na takovouhle cestu festival připavený a myslím, že je to ta správná cesta. Už teď se těším na příští ročníky, které s velkou pravděpodobností opět nevynechám.
TaZ: Pestrý a podle mě kvalitní line-up se příjemně doplňoval, takže jsem i při poměrně vysokém počtu stageí slyšel a viděl vše, co jsem chtěl. Vizuelně bych vyzdvihl hlavní a nu-trance stage, které byly opravdu efektní. Jen škoda, že djs byli daleko od publika. Ani po organizační stránce SOL nemám co vytknout. Množsti stánků se vším, na co si vzpomenete, nonstop úklidová služba čistící areál a velmi příjemně rozumné ceny pití. Ekologicky dopad nepříjemného žetonového zálohování plastů a plechovek je nesporně dobrý, ale jeho přímý účinek na závodišti byl úžasný: člověk si ani ke konci festivalu nepřipadal jako na obrovském smetišti jako tomu bývá jindy! Celkově byl SOL nádherný zážitek, těším se na příští rok.
Jára: Asi jako pro každého je i pro mě účast na „létu lásky“ příjemnou povinností. Letos musím uznat, že se SOL posunul zase o kousek dál. Trance stage byla jednoznačně dobrým tahem, ikdyž se jí Aleš Bleha tak dlouho bránil. Připadalo mi dokonce, že tam je víc lidí, než na hlavní. Holt trance je dnes hlavním tahounem v elektronické hudbě a žádný promotér ho už nemůže opomíjet. Taky jedna open stage navíc byla jednoznačně přínosem. Ceny na barech byly jako každoročně velmi příjemné a i tolik obávaná v.i.p. zóna byla dostatečně dimenzovaná, takže nebyl žádný problém. Hudebně se mi nejvíc líbilo vystoupení Apparata s Ellen Alien, kteří mě svým výkonem naprosto dostali a mám ještě dlouho na co vzpomínat. Jedinou drobnou vadou na kráse byl systém zálohování kelímků. Příště by se pořadatelé mohli zamyslet nad podobným modelem, jako třeba na Rock for People, kde za každý vrácený kelímek dostal člověk 50 haléřů a po třech dnech tam pořád bylo krásně čisto. Ale jak říkám, byl to jediný drobný detail, který nikomu nemohl pokazit tak skvělý mejdánek. Takže už se těším na příští rok.
Obsession: Summer byl pořádný zvěřinec. Letos to byla moje první návštěva a nemůžu se zbavit dojmu, že je to přechválená akce, která má ještě hodně co dohánět. Dost mě zklamala absence Noisie. Take control stage vyfasla hroznou stage a bohužel měla po většinu večera i dost špatný zvuk . Co do negativ bych rozhodně zmínila malý počet toalet a odpadkových košů. Barů mi přišlo zoufale málo, stánek s pivem neprodával nealko a naopak, zásobení vázlo, zato v peněžence se mi hromadily žetony. Obšírnější popis festivalových pozitiv si nechávám do reportu, ale abych tady jen nekritizovala: vidět na jedné stagei v jednu chvíli Zinca, typka z Pendulum, MC Junior Reda, Aphrodite, Johna B a MC Verse, doplněné o No Money a Rida - jak se perfektně baví před, během a po svém vystoupení - to se stane asi jen na Summeru.
Darkina: Datum 18.srpna bylo v mém diáři zaškrtnuto již dlouho dopředu s poznámkou SOL !!! Loňský ročník jsem bohužel musela vynechat, a proto moje natěšení na díl letošní bylo o to silnější, zvláště po zveřejnění kompletního line-upu, který nabízel tolik skvělých umělců jak ze světové scény, tak i z domácí. Já se nejvíce těšila na živé vystoupení Ellen Allien s Apparatem a na live set DJ Chrise Liebinga. Než na main stagi zazněly první tóny Apparata byl čas si jít poslechnout i jiné Dj a tak jsem se vydala napříč areálem. Po cestě potkávám mnoho známých a jelikož na baru byly skvělé ceny, neskončilo to většinou jen u pozdravu, ale i u panáka. Zálohový systém v podobě žetonů na kelímky a PET lahve mi přišel jako skvělý nápad, jen by ti ho chtělo dotáhnout trochu do konce, ale jelikož tento způsob se na českém festivalu objevil poprvé nemůžu říct jiné slovo než DÍKY za odvahu jej zkusit. Před vrcholem večera, kterým pro mě bylo vystoupení Ellen Allien s Apparatem jsem si ještě stihla zaskákat na Dj Aphrodite, kterého doplňoval MC Junior Red, pak nastal přesun na techno stage na Dj Elekrabela a jeho live set a po něm už jsem se vydala směr main stage a na ni Apparat s Ellen Allien s jejich magickou hudbou. Po nich nastoupil Chris Liebing se svým setem plným energie. Chrise pak k ránu vystřídal Christian a pokračoval ve skvěle rozjetém mejdanu, který se na hlavní stagi odehrával. Stejně jako každé ráno vyjde sluníčko, tak i každé ráno na Summer of Love se za gramci objevuje Afrika Islam Nic nového nepředvedl, ale je to šoumen, takže se dav bavil dál. Slunce nám již pere do zad a na podiu se objevují WEKI. Sedám si na deku a nasávám ještě atmosféru, která na SOL vždycky je. Sečteno a podtrženo pro mě SOL znamená vydařený mejdlo léta a tento ročník mi to zase potvrdil. Takže za rok v Pardubicíc! see ya!
Keepsmile: Na Summer of Love jsem byl letos po páté, a to jsem ještě 3 poslední roky vynechal, takže jsem byl docela zvědavý kam se festival posunul. Hudebně se posunul více do experimentu, prostor a uspořádání beze změn (jen přibylo stánků se vším možným až neužitečným). Já jsem ale zahodil všechny starosti za hlavu a rozhodl si večer opravdu užít. Celý festival jsem prochodil a prokecal se známými. Hudebně mám tedy od každé stage trochu a ještě teď mě bolí nohy. Hlavní podium bylo experimentálnější, objevil se tam i zlomený beat (Aphrodite - kvalita!), přijde mi že na ten počet lidí tam bylo hodně stageí, takže nikde nebyl extra velký kotel a atmoška. To bylo možná způsobeno i absencí nějaké opravdu velké hvězdy. Kdo po ní ale touží? Pár takových lidí jsem tam ale potkal. Nudili se. Na Trance se mi líbil Markus Schulz, naopak jsem nechápal zřejmě usínajícího Marca V. K ránu mě potěšil Skrufff a Fidelity Castro. Za nedorazivší Noisiu dostat náhradu v podobě Pendulum? Milovníci DNB letos neměli co řešit a měli se možná líp jak fandové rovného beatu. Všude byl myslím hodně kvalitní zvuk i světla, počasí vyšlo - zkrátka byla to jedna velká show i bez opravdu hvězdného jména. Já se bavil moc!
Sisi: Na Summer jsme tentokrát dojeli poměrně brzy. Jeli jsme po dlouhé době vlakem a tak při pohledu z okna ven bylo jasné, že počasí bude nádherné. Po delší horké a rozpálené cestě konečně přicházíme k Akreditacím. Chvilku nás to zdrželo, ale myslím, že dát tenhle stánek na začátek cesty byl dobrý nápad. Alespoň tak před vchodem nebylo zbytečně moc lidí. Po vstupu do areálu na mě celý prostor zapůsobil velmi klidnou a pohodovou atmosférou. Ostatně jako každý rok, po dobu sedmi let :o) Co mě mile překvapilo, byla čajovna. Už na Sázava festu sem ho využila a myslím, že tohle je jedna z těch pozitivnějších věcí na festivalu. Samozřejmě, že jsou to i další stánky s různými korálky, možnost zakoupení oblečení, či se dobře najíst, které tvoří nezanedbatelnou část každého dobrého festivalu. Co se hudby týče, tak si nemůžu stěžovat vůbec na nic. Jen bych trochu chtěla pokárat Audio Bullys, kteří se evidentně nebavili a bohužel to dávali i dost na jevo. Jinak líbil se mi Aphrodite a Mc Junior Red, Pendulum. Ale asi nejvíce se mi líbil Phil Kieran na Mentos stage a Chris Liebing na hlavní. Díky za to, že je tu Summer of Love, je to jeden z nejlepších festivalů, na které jezdím.
Krysička: Stejně jako loni pro mě festival roku. Hudebně pro mě byla lahůdka hlavní stage, ostatní jsem navštěvovala sporadicky a nezdržovala jsem se na nich delší dobu. Summer of Love je také ve znamení setkání, jelikož koho nepotkáte na party jak je rok dlouhý, v Pardubicích na něj zaručeně narazíte. Takže pro mě byl letošní SOL jako ty předchozí o kvalitní hudbě, dobré atmosféře a fajn lidech.
Wajdak: Letošní Summer mě nijak neuchvátil. Pohyboval jsem se především mezi trance a techno stageí a někteří z Djs mě dost zklamali. Nebudu tu jmenovat, ale jednalo se spíš o ty hlavní hvězdy na trance stagei a minimaloví Djs na technu. V podstatě jsem si užil pouze vystoupení Natus vs. Arkus a Svena Wittekinda. Tyto zážitky mi alespoň trochu vynahrazují zbytek večera (resp. rána).