FESTIVALY 2024

prosinec
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
DOPORUČUJEME FESTIVALY
ZAHRANIČNÍ FESTIVALY

Mácháč 2007 očima naši redakce

Mácháč 2007 očima naši redakce
27. 08. 2007   |   Autor: redakce   |   Komentáře (50)
Po čtyřdenním rekreování jsme zpátky z Mácháče plní zážitků, ať už z chatové oblasti, či samotného festivalu. S těmi "chatkovými" vás obtěžovat nebudeme, rádi bychom ale, stejně jako tomu bývá u všech významných akcí, rozebrali letošní ročník Mácháče 2007 s Carlem Coxem a Joshem Winkem.
pavPav: Na Mácháči po 2 letech. Příliš mnoho lidí na tak malý prostor, nicméně velká poklona pořadatelům za průběh bez velkých problémů. Zvuk na hlavním pódiu překrásně čistý. Vyniknout mu dal ale až veterán alternativní elektronické scény Josh Wink. V diskuzích se nadává na minimal a jeho různé formy a odnože. Smutné je, že nejen hodně clubberů, ale především i promotérů se ohání slovem, které sami nedovedou zařadit či lépe rozpoznat. Stejně jako u jiných akcí tohoto roku, se promotéři nedostatečně věnovali osvětě v PR a dokonalému a především přesnému představení vystupujících. Lucca již dávno nehraje pumpin' techno made in Italy, nýbrž se logicky jakožto trendy DJ přizpůsobila celosvětovému vývoji, stejně jako italští producenti. U Joshe Winka chybělo v PR vysvětlení zcela a úplně. Následek toho je jen, že lidé odešli, byli naštvaní a minimal techno má zase o krok dál k uším čechů, přestože si to nezaslouží. Carl Cox pro mě nebyl žádný tahák. Nechodím na akce po 13 letech už tolik za zábavou, ale za vzděláváním se a uspokojováním vlastních hudebních potřeb. U mě platí, že Josh Wink mi vynahradil veškeré hudební nouze večera a nelitoval jsem toho, že jsem zbytek noci prostál, proseděl a prochodil.

ozzbyozzby: Už ode dne, kdy promotér „mejdanu na pláži“ oznámil headlinera letošního ročníku, bylo jasné, že se budeme na Klůčku opět všichni mačkat, a tento fakt mi potvrdila i konverzace se starší paní v místní lékárně, když se mě optala, zda večer jdeme také na toho černocha. Takže Mácháč 2007: Velmi nadprůměrná návštěvnost (můj osobní tip je 7000 lidí) ukázala, že organizace akce je na vysoké úrovni, kdy jsem zaznamenal pouze kolaps šatny, naopak WC, bary i V.I.P. terasa s luxusním výhledem šlapaly chvalitebně. Prostor bohužel nafouknout nelze, takže nad nepříjemným mačkáním bych spíše mávnul rukou a raději se radoval, že scéna jede. Z hudební stránky bych rád vyzdvihl Martina Grednera, na kterém bylo vidět, že je na své vystoupení speciálně připravený, za to Lucca mě letos poprvé zklamala – s jejím osobním stylem toto páteční vystoupení nemělo nic společného a chvílemi jsem si připadal spíše jako na diskotéce. Carl Cox i přes svou magickou sílu v přitahování masa lidí opět nenadchnul ani neurazil, a tak nám tu zbývá Josh Wink. To by mohla být kapitola sama o sobě poté, co jsem si přečetl názory v diskuzích. Opět se projevila velká hudební nevzdělanost českých partypeople, ze které je evidentní, že mnoho lidí nemělo předem ani ponětí, jaké hudbě se druhý headliner festivalu věnuje. Osobně však považuju vystoupení Joshe Winka za největší hudební zážitek nejen z Mácháče, ale z celého léta 2007. Závěr pak patřil Loutkovi, a ač mě jeho hudba nic neříká, musím uznat, že vystoupení zde se mi líbilo, a to především díky naprosto plynulému navázání na Winkův set. Nakonec se pak konalo i jedno překvapení v podobě nejteplejšího svítání, jaké jsem kdy na Mácháči zažil.

acidAcid: Párty na Máchově jezeře mám symbolicky spojenou s koncem léta a zároveň s redakční dovolenou, a tak jsem nemohl chybět ani letos. Docela jsem se obával line-upu v podobě Carla Coxe a Joshe Winka, protože tyhle jména dokážou přitáhnout dav lidí, a pláž Kůček není moc velká. Místy jsem si připadal stejně stísněně jako na Hradhouseu. Stačilo se rozhlédnout, a kam oko dohlédlo, všude proudily nebo tančily davy lidí, až mi to bylo chvílemi hodně nesympatické. Na náladě mi nepřidala ani hudba, která mě doopravdy nebavila a očekávaná zábava se změnila na čekání na vystoupení Carla Coxe. Bohužel ani jeho set mě moc nenadchl, zasmál jsem se tranceovému tracku ke konci a šel se tlačit dopředu, ať mám dobré místo k poslechu očekávaného dje večera Joshe Winka. Poté nastalo to, co jsem celou dobu čekal a čemu jsem se musel smát ještě víc (a o čem bylo předem jasné, že se bude posléze probírat v diskuzích). Po prvních pár tónech začátku Winkova mistrovského setu se úsměvy lidí na main stagei změnily v úžas, poté v těžké nepochopení, a davy se dávaly hromadně na útěk. To už jsem měl okolo sebe ale potřebný prostor a toto dokonalé dílo si vychutnával od začátku až do konce. Naštěstí to nakonec nebylo s tančícími lidmi až tak hrozné, stage zůstala vcelku zaplněná a bylo vidět, že minimal má i u nás své příznivce. Dalším milým překvapením byl dj Loutka, který po Winkovi zabodoval nejvíc. Dokázal skvěle navázat na Winkovu vlnu a příjemnější rozednění jsem dlouho nezažil. Negativa: příliš mnoho lidí, hudebně jsem se až na vyjímku nebavil, na barech docházelo pití (co měla znamenat ta malá finská vodka se samolepkama "neprodejné" ???). Pozitiva: jednoznačně Josh Wink. Ale i přes všechny negativa zůstává Mácháč Mácháčem a příští rok si ho dám určitě znovu.

little lolittle lo: Spousta lidí, málo hudby, která by mě pobavila. Tohle jsem ale dopředu očekávala a tak mě nepřekvapilo, že třeba Carl Cox nepředvedl vystoupení hodné tomu před čtyřmi lety v PVA v Letňanech. Nebýt přátel, známých a Joshe Winka, hudba by mě asi unudila. Josh hrál naprosto parádně a skvělý zvuk, který na Mácháči opravdu byl, jeho vystoupení kladně podpořil. Kromě zvuku byl potěšením hladký průběh u vstupu, bez výrazné fronty a také dostatek toiek. Myslím, že kdo věděl, do čeho jde, nemohl být zklamaný. Proto nechápu teď desítky negativních názorů na minimal a na djská vystoupení vůbec. Je smutné, že většina lidí nemá vůbec potřebu se hudebně vzdělávat, anebo si aspoň dopředu zjistit informace o vystupujících, jakou hudbou se aktuálně zabývají.

jervinJervin: Pro mě byl Mácháč rozlučkou s festivalovým létem. Na žádného z umělců jsem se obzvláště netěšil a do areálu jsem vstoupil s tím, že se budu bavit s fůrou známých, kteří letos hojně dorazili. Těchto lidiček nakonec nebýt, tak jsem přišel o to nejlepší, co bylo podle mého ke slyšení. Na mysli mám Joshe Winka, který předvedl, že jeho hudba je plná energie, vývoje, myšlenky a v prvé řadě zajímavých zvuků. Co mě po chvíli pozorování zarazilo byl, resp. nebyl žádný pohyb se sluchátky, protože žádné nebyly (aspon jsem je neviděl). Carl Cox a jeho technika mixu je na vysoké úrovni a dokáže zvednout lidi, o tom není pochyb, ale jeho set bych charakterizoval jako průměrný. Kdo z djs stál ještě za zmínku byl Loutka, který se blýskl trochu jinačím mixem a já opravdu smekám nad jeho závěrem párty. Předcházející djs na hlavní stagi a jejich hudba mě osobně neoslovila. Co se týká organizace, tak v té se nezvládly akorát zásoby pití na barech, jinak to u mě bylo všechno OK. Zklamaný jsem akorát z toho, že jsem se začal hudebně bavit od konce setu Carla, do konce. Party mi tak strašně rychle utekla. Příští rok se opět těším, protože festival Mácháč spojený s dovolenou mi dal spousty nových zážitků.

tazTaZ: Zalesněná pláž je krásné prostředí, takže si po chvíli rádi zvyknete na písek v botách i na zakopávání o četné kořeny stromů. Na nadšení z hudby jsem si ovšem musel počkat až na vystoupení Joshe Winka. Slabší pasáže hlavní stage jsem s chutí vyplňoval na American Audio stage, jelikož v mém oblíbeném Red Zone stanu bylo poměrně horko. Zajistit tělu potřebné doplňování tekutin nebyl problém, fronty na barech sice byly, ale čekání trvalo tak akorát aby si člověk rozmyslel, co si dá tentokrát. O mé závěrečné nadšení se postaral dj Loutka, jehož ranní set perfektně vystihl atmosféru svítání u jezera a navodil pohodu do začínajícího horkého dne.

wajdakWajdak: Jak již bývá zvykem na letošních festivalech elektronické hudby v Čechách, ani tento se neobešel bez účasti minimalového techna na hlavním stagei. A je nutno říci, že k nevoli spousty lidí jej bylo tentokrát opravdu požehnaně. Jak Lucca, tak i Carl Cox a Josh Wink předvedli, jak to vypadá na minimalové akci. Nejsem zrovna milovník techno minimalu a čekal jsem, že Wink zahraje tak, jak zahrál, ale od Coxe i Luccy jsem rozhodně očekával něco jiného. Budeme se asi muset smířit s faktem, že "netaneční" minimal se začíná usazovat na české taneční scéně. Otázkou pro mě zůstává, zda se věci v budoucnu změní, nebo budou příznivci "klasického" techna a taneční muziky odkázáni pouze na menší akce, nebo na party v cizině. Každopádně mě zarazilo, jaká masa lidí se krátce po třetí hodině ranní, kdy nastoupil Josh Wink, hrnula z pláže Klůček. Nešlo o desítky, ale stovky party people a nevypadali zrovna nadšeně. Pro některé bude přesto Mácháč 2007 perfektní zakončení letošního léta, pro ty ostatní asi velké zklamání. Pro mě osobně nejhorší akce léta.

kollbaKollba: Festival Mácháč je pro mě již druhým rokem sladkým ukončením léta. Největším lákadlem se bezesporu stal Carl Cox, který mě osobně zklamal. No i když zklamal je hodně silné slovo- jednoduše neurazil, ani nenadchl. Hlavní hvězdou pro mě byla Lucca, která zahrála vynikající minimalový set, do kterého byla zakomponována hra na kytaru Michala Pavlíčka. Zpočátku mi to znělo podivně, ale když si na to člověk zvykl, tak to znělo moooc dobře. Většinou kombinace různých hudebních stylů zní příšerně, ale tohle byla fakt paráda. Pro mě byl Mácháč výborný hlavně po hudební stránce, protože se přikláněl spíše k minimalu než k šílenému hard technu. A připravte se, jednou budete muset tento geniální styl poslouchat všichni, dobývá svět!

slamkySlamky: Ako spravne zakončiť festivalovu sezonu než pri mistrovi dj Carlovi Coxovi . Čakal som veľa partypeople a bolo neprijemné koľko ľudí sa cez kotel chcelo pozrieť zblízka a neostávalo robiť nič než si chytiť dobrý jeden flek a už na hraní Luccy som stál na lavičke a snažil sa spravne naladiť. Neako som ale Luccu nedával. Možno to bolo aj tým, že sama nechcela hrať výborne - to nechala na Coxovi. Klobúk dole pred Michalem Pavlíčkem - jeho gitara bola chvíľami euforická. Prišla 01:00 hodina a rozbeh pana Coxa. Hlasoví pozdrav, od tohoto siláka ľudí nadchol a zaplnil sa tak priestor nad hlavami zdvihnutými rukami. Hranie malo hlavu aj patu . Celé hranie vynikajúco podporovali Vj´s a pocit " party on the beach ". Po skončení setu, dlhým potleskom sme posielali poďakovanie a ostávali s tešením sa na ďalšie vystúpenie. Josha Winka som stihol len pol hoďku, nakoľko som doplňal tekutiny, ale taktiež hranie hodnotím z toho krátkeho času za jedna. Poriadna tlačenica pred Red Zone stanom ma vždy odradila, aby som doň vstúpil. Pekne to ale " jelo aj na Duplex stage. Na koniec chcem dodať, že mi nepríde ako najlepšie riešenie, vypnúť a končiť zo všetkým na festáku už od 6. hodiny rannej. Počasie vyšlo , festival plný vysmiatých ľudí, na tento rok budu všetci spominať v dobrom.

b2likB2lik: Konec léta sem si tedy představoval jinak. Nejen pro mě, ale pro příznivce elektronické hudby je Mácháč perličkou na konci léta. Jakmile jsem se dozvěděl, že Carl Cox bude ten kdo toto léto symbolicky uzavře, byl jsem více než nadšený. Bohužel jsem ale spíše zklamaný. Skutečně přijel, ale netrefil se hudebně do noty. Znám ho jako chlapíka který "servíruje energické taneční techno", které je příjemné na poslech a člověka nutí tancovat. Já se tak, ale necítil. Ani Josh Wink mě nikterak zvlášt nezaujal. Minimal to byla ta příčina. Naopak Lucca s Michalem Pavlíčkem a ranní set Loutky mě spravily chuť. Doufám jen, že minimal se přežene jako modní trend. A až příšte bude Carl Cox hrát na naší půdě, uslyším to co dělá Carla Coxe Carlem Coxem.

 
MÁCHÁČ

MÁCHÁČ

Pátek 24. 8. 2007
Předprodej 399/499/599/699 Kč, na místě 799 Kč
Vystupují:
Carl Cox, Josh Wink, Lucca a Michal Pavlíček, Lee Dagger, Adventures Close to Home, Get Shakes, Gavyn Mitchell, Philipp Straub, Loutka, Martin Gredner, Kaisersoze, Formi, Tripmain, Skipworker, Chmiel , Marty Crow, Lafayette, Bon Finix
DISKUZE
Jméno:                   Nadpis:   
Text:
Zadejte číslo 144:
major zeman | 25. 09. 2007 | 07:19:55
oooh

...ano ano všichni nemůžou být vzdělání v muzice a věděti, že Wink si střihne minimalismus, který ,možná, možná pronikne na taneční nebo hudební scenu u nás.To bylo nakonec vidět i v odlivu lidí když Wink začal... myslím si, že i dost na tom udělalo své, že hrál první Cox a pak Wink a po "taneční" muzice, když nastoupí jakoby ta "chytřejší" , lidé odchází. Což ostatně všichni známe z klubů, diskoték atd.
I já jsem byl ten odchozí a šel jsem si užívat radost do RED ZONE, která pro Mě byla velkým potěším. A tam pro a nejen pro mě ta muzika, která vtrhne oproti minimalismu do tančíren. CHA
děkuji
M1L4 | 01. 09. 2007 | 03:34:48
Moje trocha..

Asi tak... Na akce už moc nejezdim, protože s každou další si připadá že tam prostě nepatřim, až na pár vyjímek. U nás už sem sjezdil kde co a jestli za ty léta je akce na kterou dopustit nedám, je to právě Mácháč, at si řiká kdo chce co chce, tahle akce je pohodová, co se atmošky týče vždycky happy a chodí na ní vždycky dost lidí co jí rozumí, myslim že je to akce pro vyzrálejší publikum, haha :))) . Jelikož poslouchám muziku i doma, věděl sem asi tak co mám očekávat, Lucca hrála dobře, ostatně jako vždycky, čim víc lidí tim víc se jim chce předvíst, jen mě mrzí, že s Pavlíčkem tenhle rok zůstali trochu při zdi, ale asi to bylo i časem, který dostala. Kdo byl minulý rok, ví, jak to spolu ráno rozjeli:)) Co se týče Carla, předved svůj řekl bych profesorskej standard, možná i proto, že sem se nechtěl kdysi koupat v blátě v Roudnici a tolik se na něj proto ted těšil, mě trochu při svym vystoupení zklamal, asi hlavně tim, že ho mám dost naposlouchanýho a když slyšim hrát provařeniny připadám si jak na konzertě rockový skupiny, která publiku dává desku co znaj z domova, jen v horší kvalitě zvuku. Leč i přez pár hluchých míst sem rád že sem na něm konečně byl. Ani nevim kolik bylo hodin když se na podium dostal Josh, co ale vim bylo, že už sem měl pěkně naváto a nestyděl sem se na něj hulákat save it! :D Děkuju všem co odešli, protože zde bylo víc místa a mohl sem si zatančit na schodu co byl u zábradlí v davu u podia, jeho set byl pro mě skvělým zážitkem a vyplnil mezeru, která mi do té chvíle chyběla. Moje očekávání pak bylo naplněno a mohl sem jít v klidu spát. No popravdě sem odešel asi na potřetí:))) PS: Vyměnim krátký videa .)))
m-master | 31. 08. 2007 | 11:01:15
sracka

a co dneska neni sracka?
Pulik | 31. 08. 2007 | 10:41:49
Minimal je sračka ........................
dickinson | 30. 08. 2007 | 07:13:26
minimal

hehehe nejvetsi hit letosniho leta na Ibize a vsude ve svete je minimal at si o tom u nas mysli kdo chce co chce.. ;)
http://youtube.com/watch?v=u9cHSN6rq-s&mode=related&search=
m-master | 29. 08. 2007 | 06:31:14
2 kachna

jako posloucham ted chris liebing live @ eins live rocker (2006) a ze by to bylo do chill outu, to nevim..
kachna | 29. 08. 2007 | 05:52:20
m-mmaster

to spíš doufám že to nevydejcháte.., jinak je ten chill out ale gut (ne na paření)
m-master | 29. 08. 2007 | 02:13:42
2 wajdak

az hudebne vyrostes, tak si vydechneme.., kazdopadne byt redaktorem hudebniho serveru a rikat takovehle slataniny je celkem dobra shoda nahod..
jak jiz vyplyva z nazvu.. jsi redaktorem poslouchej.net a ne blbekecej.cz ale dneska je to asi normalni spatnej novinar taky novinar, zeo?
wajdak | 29. 08. 2007 | 12:27:00
2 m-master

Pro me minimal zustane "chilloutovou" muzikou. Takova fajn kulisa pri pokecu s prateli ;).
m-master | 29. 08. 2007 | 12:00:30
2 gapa

Pokud jsi az takovy slovickar, tak to tedy opravim... (citace: Většina přijela na groovy techno...), kde si tedy ta vetsina precetla, ze tam bude jen a pouze groovy techno? Globalne techno sice stale jede, ale techno ma vice odnozi, groovy se hraje, ale je takrka na ustupu, to ze dinosauri v Cechach na nej stale leti a jsou neotevreni jinym stylum a odnozim je taky jina vec.., o cemz pises i ty.
To ze se na minimal neda vyradit neni vubec pravda.., hustolesovej set R.H. ze SOL, ktery se proslavil diky petlahvi je toho dukazem.. samozrejme, kdyz sem budou placat lidi videa z youtube, diky kterym zvedaji nepopularitu, ktera je jen a pouze stale umele vytvarena, tak to tady taky nebude idealni.., na kazde takove video najdu dve dalsi, na kterych lidi litaji.. ono jde jen o to, co clovek chce najit..
Kdyz si to pozorne prectes jeste jednou, tak ja jsem iq s tou hudbou nespojoval, to jen vsichni ostatni delaji honoraci z tech, co maji radi minimal.., kazda nova vec na trhu musi chvilku bojovat
Hele a on si to neco o nas mel precist nez jsi na Machadlo vyrazil ty (nikomu jsi nedaval vedet, v kolik vyrazis :oD) nebo nez sem vyrazil on? Ono podle toho rozhovoru na r**e.cz jsem pochopil, ze on kdyz se prijede, tak jsou lidi super.., jinak co presne by si mel precist, kdyz polovina party people krici ze je minimal super a druha ne?
Jinak nehanim tve prispevky, jsou naopak postaveny na rozumnem zakladu, coz se o jinych plivacich ohne rict neda...
Viditelne pan WAJDAK, kvuli kteremu se tato diskuze rozjela na nas bud nema cas a nebo dosla slova..
Pouziti slov sracka a debilni styl a netanecni je v tuto chvili a na diskuzich o hudbe kterou povsechne poslouchame jaksi out, tedy kdyz se budou bavit lidi, kteri neumi jednat jinak nez ve skupinove agresi.., to delaji skinheadi.. a ackoli mam rad kratky sestrih, takhle nemam ve zvyku se chovat...
na to, kdyz nekdo napise, ze je minimal netanecni styl bych mohl odpovedet snad jen: TY DROGUJES, NE? :oDDD
Gapa | 29. 08. 2007 | 10:55:42
m-master

A kde je napsáno, že všichni přijeli na groovy techno? V mém příspěvku určitě ne... nijak nehaním minimal ani jiné styly. Jen ventiluju svůj názor stejně jako ty. Netvrdím, že hrál Wink bídu. Tvrdím, že mně do tance nehrál. Tvrdím, že line up nebyl z pohledu hudby vyvážený. A pak jsou tu fakta, která zmínil Veska. Podle mě to nic nevypovídá o IQ a otevřenosti Czech Party People. Většina přijela na Coxe, který moc dobře ví, co tu na nás platí. Nabízí se otázka, jestli si Wink neměl přečíst něco o nás, než jsem vyrazil ;-))
SMOLLDYSS | 28. 08. 2007 | 08:59:30
VIDEA MÁCHÁČ

http://www.youtube.com/watch?v=7hGRp6B7FBc - gredner – pjjeekkné panorama zapadajícího slunce

http://www.youtube.com/watch?v=PiRjtyy8cxU - mytchell
http://www.youtube.com/watch?v=0yuMUuerMOY - lucca
http://www.youtube.com/watch?v=rdebL7BmN1I - lucca a pavlíček
http://www.youtube.com/watch?v=imHzcyzmy2k - carl cox
http://www.youtube.com/watch?v=28wwu1WJ5K8 - josh wink
http://www.youtube.com/watch?v=8c5YZAmQ_2Q - loutka
b2lik | 28. 08. 2007 | 06:10:04
4 neb

tos rek hezky "peti" ...:D
neb | 28. 08. 2007 | 05:25:32
B2lik je ocas!!
m-master | 28. 08. 2007 | 01:10:23
2 gapa

hele z ceho soudis, ze vsichni prijeli na groovy techno? bylo to nekde napsano? ano hrat pro lidi je jedna vec, ale aktualni sound toho ktereho je druha.., je samozrejme prevda, ze mohl wink hrat pozdeji, ale kolik z vas, kteri jsou ted napruzeny si zjistilo, co wink hraje?
pravda je nekde uprostred, ale kolik z tech co tady rve si to prizna?
to ze lidi nadavaji na to, ze monika kruse a jini na apokalypse to zazdili je taky o tom, kdo jak sleduje aktualni zvukovy projev artisty na ktereho zaplati vstup..,
takze kdyz uz nadavat, tak az po tom, co si zametete pred vlastnim prahem..
zadny styl hudby neni lepsi nez ten druhy nebo ho zvladnou jen inteligenti, to ze je to inteligentni hudba nema s objemem IQ nic spolecneho, zamenovat to muzou jen ti, co ten objem IQ, alespon hudebniho opravdu mnoho nepobrali.., zkuste byt otevreni jinym stylum a pak se nebudete divit.., nebo naopak budete, na co jste to vlastne nadavali...
Gapa | 28. 08. 2007 | 12:25:32
Veska

Souhlasím s Veskou. Jsem různým podobám dance music otevřený, ale taky jsem měl co dělat, abych úplně nevychlad. Možná by se příště měli pořadatelé hlouběji zamyslet nad line upem a nejen postavit velká jména vedle sebe. Headliner byl Cox a tomu se mělo vše podřídit. Většina přijela na groovy techno... Další věc je, že se Wink mohl trochu přizpůsobit tempu. I to přece dělá velkého DJe. Zkrátka asi přichází nová vlna viz. přímý přenos z Love Parade a na některým funs začíná pomalu odzvánět. Ještě že je to tak nastavené, jinak bychom se v tom plácali do důchodu :-))
m-master | 28. 08. 2007 | 12:21:17
2 layka

hele a co kdyz to obratim a reknu, ze do, ktere to nezajima to hustime stejne tak jako vy do nas, ze vas to nezajima.., zkus si precist to, co jsem napsal v podobe delsiho prispevku, v tech pozdejsich uz jsem si, priznam delal trochu legraci, protoze o nic jineho tady snad uz ani jinak nejde.. proste jako maly deti na pisku...
Martin Š. | 28. 08. 2007 | 10:15:51
V dobrom odporúčam tým, ktorí si spájajú minimal predovšetkým s nízkou hodnotou bpm, aby si prečítali veľmi zaujímavý a vizuálne bohatý rozhovor s Richiem Hawtinom na http://pingmag.jp/2007/08/20/richie-hawtin-about-minimal-art/ , ktorý im možno pomôže pochopiť, v čom spočíva minimal, a prestane sa tu pojem minimal používať ako opozitum k technu.

peter_cz | 28. 08. 2007 | 08:37:11
debata

no kdyz juknu dolu o cem se to bavite . . .. . myslim ze ti kdo maji vyhrady ohledne toho kdo hral lip a hur - zkuste si zahrat pro mraky lidi tak aby se to libilo kazdymu . . . me se to libilo vsechno :-D
Resolut | 28. 08. 2007 | 05:27:54
No prosím,

už jsem se děsil dle různých plků ve fórech, že Josh nějak zvlčel, naštěstí je tu Pav a Little Lo a teď vím, že je tomu naopak ;) Díky rodinko!
Hugoboss | 27. 08. 2007 | 11:46:47
To Veska:

NAPROSTO S TEBOU VE VŠEM SOUHLASÍM...
Myslím, že Josh Wink měl lépe navázat rytmus po Coxovi... Nabízí se zde ale otázka: jestli Josh neměl ten set už dopředu připraven...??? (svoje si odehrál - prachy dostal a víc ho asi už v tu chvíli nezajímalo)
Gabo | 27. 08. 2007 | 11:11:23
Je pekny ze redakce posl...net se krasne zastava (mimochodem me se jeho hudba libila kdysi i ted!)Jos.W!ale uprime ruku na srdce verim vam s tech reportu tak 50%!!no a jinak minimal neni zadna moda ani IN to te bud nadchne a nebo to tomu nerozumis a reknes si co to ku..á je!pekny den "posluchaci"...
Veska | 27. 08. 2007 | 09:13:41
Fakta

hele kdo je in a out je vazne, vazne jedno, kazdej ma jinej vkus to beru...ale fakta jsou jasny...do LUCCY nic moc, postavani popijeni. pak LUCCA s pavlickem moc moc zajimavy poslouchani a dalo se trsat!! pak COX...ocekavani prehnany ale jizda to nakonec byla kdo neveri at cekne you tube myslim ze vetsina lidi parila a bavila se protoze on je proste perfektni bavic...pak WINK...deset minut stani ...cekani co prijde... pak okruh po precpanejch vedlejsich stages navrat na hlavni stage...kde proste bylo nejvic mista a nebylo zbyti...snaha dostat se do rytmu.... je mi lito, ale az na ty co byli IN a genialni a poslouchali ultrainteligenti čupr set od Joshe se vsichni ostatni zacali dost nudit asi neni nahoda ze to tolik lidi zabalilo??? stalo se tohle po coxovi na orion hall nebo v letnanech???...odpoved je jasna- NE!! kdo chtel zaparit mel smulu....vcelku promerna akce...pokud je JOSH pro par OSVICENEJCH ZASVECENCU co vedi jak to chodi mohl hrat na vedlejsi stagy..verim ze by si ho tam fanousci nasli..radi....a ostatni by o nem ani (radi) nemusli vedet.....
pepejazz | 27. 08. 2007 | 08:33:17
2 m-master

nedelej ze sebe debila...:)
minimalminimal | 27. 08. 2007 | 06:50:15
minimalminimalminimal

neni toho minimalu už moc ??? :-))
layka | 27. 08. 2007 | 06:49:18
m-master

nenene, ted jde jen o to jestli to vy kteří elektronické hudbě opravdu rozumíte přestanete hustit do lidí (nás zabedněnců) který to n e z a j í m á...
m-master | 27. 08. 2007 | 06:41:41
lucca a jeji pradlo

ona tam ukazovala spodnicky? a jaky mela krajky? saten??? jsem jako na trni... :oD
pepejazz | 27. 08. 2007 | 06:34:27
komu se to nelíbí ať si...

at si prdel polibi. a ja si ji fakt ,,libal,, . pred zacatkem jsem si rikal ze Lucca bude slaby odvarek toho co bude nasledovat po ni,ale bylo to presne naopak. skoda. mozna to bude pristi rok lepsi ale to ja a mi kamosi tam uz nebudeme,protze radsi dame prednost mensimu ale zato kvalitnejsimu a jistejsimu festivalku s technem.
PS:Lucca taky mohla s pavlickem vymyslet neco novejsiho a nevytahovat stary pradlo z lonska:))
m-master | 27. 08. 2007 | 06:31:55
2 torp

neboj, nam se tady jen rozvinula velka debata na tema minimal.. ale stale je to vecne, ted se bojuje o to, jestli to zabednenci pochopi nebo ne..
minimalman | 27. 08. 2007 | 06:29:48
dejte si neco od krale

http://www.youtube.com/watch?v=LU1QF7J8zJI
http://www.youtube.com/watch?v=5zlpB6V-yYs
a pak mluvte o chilloutu.. kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde..., obusky na vas psi... :oDDD
torp | 27. 08. 2007 | 06:21:15
nepatri tohle spis do fora jaky mate nazor na minimal ?:)
kachna | 27. 08. 2007 | 06:14:40
http://youtube.com/watch?v=AT4VmwvBhWE

gut chillout
yanek | 27. 08. 2007 | 05:21:34
Mne sa pacilo!

No ja by som vytkol iba to ze ten strom pri hlavnom stagei sa mal spilit lebo zavadzal ludom pri vyhlade....Aj to ze sa rychlo vypredali cigy a ostatne veci a ze si clovek nemal poriadne kde sadnut ked uz nevladal... Musim pochvalit videoprojekciu na to som stale cumel to bolo hustee! Muzika bola fajn Cox tiez...proste mne sa pacilo....az na ten minimal...na to sa fakt tancovat neda ty vole..... Najviac ma ale nadchla Lucca s pasazou kde husto zmixovala zvuk harmoniky! To bola pecka...neviete niekto kde by sa to dalo zohnat? Na akom albume to ma? Alebo stiahnut? A co robili pangle pred vstupom? Mi riadne stiskalo rit v aute ufff....
richard | 27. 08. 2007 | 04:30:18
jan

dobrej song. ale vis jak lidi proste chteji techno :D
jan | 27. 08. 2007 | 04:15:09
dobrej minimal

někdo tady patral po minimalové hudbe, co to vlastne je. Tady je jedna jasna ukazka a nerikejte mi, ze byste na to neumeli pari (pozor! ne jako utrzeni ze retezu :-)

http://youtube.com/watch?v=AT4VmwvBhWE
minimalman | 27. 08. 2007 | 04:09:57
wajdaku a co jsi to vyblil tady?

minimalní = nejmenší, nejnižší (upozornuji, ze to je poznamka v uvodnim zneni s titulky)
muj komentar: co to prosim te meles? ty si nech propichnout usni bubinky a prokazes svetu nejvetsi sluzbu..
kdyz uz tak, minimal od jakziva byl a je o maximalni energii z minima zvuku.., to ze tady nekdo pise, ze minimal neduni jako techno.. taky od tebe z klubu ne? je videt, ze tenhle server "zamestnava" uz ted minimalne jednoho experta na slovo vzateho.., spis to je o tom, ze se o vikendech neumis zabavit jinak tak jezdis legalne fetovat (doma by to bylo blby, zeo) na akce.., dobre jezdi si, ale priste nas prosim te vynech v podavani techto komentaru.., vas smysluplnejch je vic, ale ty jsi zaujal asi nejvic... packo pako
minimalman | 27. 08. 2007 | 03:54:30
HLASKA LETA

MINIMAL NENI TANECNI.. WAJDAK BUDE STOPROCENTNI ZNALEC..
Jerk Powers | 27. 08. 2007 | 03:48:01
Proboha lidi, rozšiřte svoje hudební obzory.. Určitě vám to pomůže se dobře bavit na většině párty i bez drog.. Škatulkování je blbost, stejně jako vyčítání si hudebního vkusu.. Takhle to povede akorát k rozštěpení techno scény na schranz hardtechno a normalni zbytek silne ovlivneny electrem, minimalem a celkove soundem..
a neni to moc? | 27. 08. 2007 | 03:01:50
minimal?

jo?
kuuuler | 27. 08. 2007 | 02:20:03
pohled do budoucnosti

Tak si to tady ctu a nestacim se divit...proc na sebe tak stekate? Kdo z vas vi co bude poslouchat za 2 roky??? A kdo tvrdi ze bude vzdycky poslouchat jen nejaky hardtechno, nebo schranz, je totalne mimo. Minimal je logickej vyvoj v elektronicky hudbe a spousta lidi z tech co tady ted tak krasne prudej na nej za ty dva roky budou parit primo u beden:)
achayo | 27. 08. 2007 | 02:17:51
Minimální diskuze...

Vynechte osobní napadání a prosím i výrazy typu: "trance je nic nepřinášející styl...", "vývoj hudby jde směrem k minimálu, je to pokrok..." (přirovnání k vývoji z parní lokomotivy k dnešní - moderní např. eletrické trakci...:-), sorry ,ozzby, ale to je fakt prča:-), hodně mimo:-). Osobně i vynechám tady oblíbené "respekt", protože by se s tím mělo operovat v rukavičkách! Jsou lidi, ktery si jedou na party vylejt hlavy, ale věřím tomu, že vetsina jede na jmena a pokud nekoho nezna, proste si ho mesic pred tim nastahuje. Znal jsem temer vsechny do predu a presne jsem tusil, ze to takhle dopadne a stvalo me to, po Coxovi mel proste nekdo mastit, ale organizatori to zatrhli a Lucca i Gredner proste nezahrali schvalne a po carlikovi hral wink, kteryho ted doma hodne točím, ale tam mel hrat na nejake menši stage, za tim si stojím. Minimal proniká i do klubu a kdyz tam jednou za čas nekdo posle minimal remix nejaky anglicke kytarove pecky, je to bozi, ale vic toho proste na party nemusim a podle reakcí lidí rozhodně nejsem v menšině... P.S. Příklaed za vše, sedm hodin neskutečne rozjetá Nu:Trance stage na SOL, kde presne byl postaven line-up, jak mel byt a kontrast s hlavní stage...
finch | 27. 08. 2007 | 02:15:38
@wajdak

ty voe kamo, priste pls nehodnost to, o cem vubec nemas ani paru. ja sice na machaci nebyl, ale podle ohlasu cox urcite nehral minimal, podle vetsiny lidi hral techno, a podle lidi kteri hudbe rozumi, hral techno. takze fakt nevim kde jsi vzal to, ze cox hral minimal. napada me jen jedna moznost, ktera je ted hodne v mode, a to, nabalit na minimal vsechno, co ma bpm pod 140, aby se ti to hodilo do kramu a mohl jsi dal pomlouvat tenhle uzasnej tanecni styl, o jehoz tajich ty ovsem nemas ani paru. ale neni se co divit, clovek, jenz ma nejradeji srunc(nic proti nemu, jen konstatuji), proste nemuze pochopit tu nadheru a podstatu minimalu, ktera se neschovava za rychlost a tvrdost, ale za jemne a dokonale propracovane hratky s velkou paletou zvuku. viz. treba umek letos na svojskach...
nasranej | 27. 08. 2007 | 02:05:48
za sebe se styď

ne ne ne, ten k tomu jen prida to, ze cesi jsou i hulvati :)))))
za sebe se styď | 27. 08. 2007 | 02:03:10
a to ten tvuj proslov o českém národu jen potrvrdí co? :D
nasranej | 27. 08. 2007 | 01:53:54
2 wajdak a ostatni prudici

no uz to tady nedavam, to je diskuze jako prase. wajdak a jemu podobni by si meli nekde za rohem nafackovat a odtahnout nekam hodne daleko, nejlip do prdele. to ze jste nekulturni, debilni a liny hovada, ktery nejsou schopny prijmout neco novyho, ale co je horsi, nejsou schopny si o tom novym neco zjistit, aby to videli objektivne a aby tady na diskuzi potom nevypadali jak nejvetsi zabednenci a tupci jen ukazuje vasi obrovskou omezenost a typickou ceskou zaprdenost. copak nechapes "pane novinari" ze by si mel byt objektivni a ne blejt takovy hovna, ktery tu z tebe padaj? docela se divim, ze si te na tom webu nechaj.
prijde mi to, jako kdyz sem se kdysi snazil rockerum vysvetlit, co vidim na elektronicke hudbe a proc ji posloucham. nemohli a hlavne nechteli to pochopit a meli uplne stejne blby kecy jako mr. wajdak a spol tady.
jen pro vysvetleni. nejde mi o to, vnutit nekomu minimal, kdyz se mu nelibi. jde mi o to, ze jste vsichni maximalne NETOLERANTNI A NEOBJEKTIVNI!!!! jedete si ve svejch vyjetejch (a vysmazenejch) kolejich, zastavili jste se na jednom druhu hudby a nejste schopny prijmout nic jinyho vy omezenci. a vse, co se vam nelibi jen umite kritizovat a pomlouvat, a to jen pro to, ze se to nelibi vam. kde je OBJEKTIVNI nazor pane novinar??? uz me to neba psat tady, protoze to nema cenu. tady z tyhle diskuze krasne vyplyva, jak jsou cesi neskutecne hloupi, omezeni, neobjektivni, netolerantni a kdovi co jeste. stydim se za vas!!!!
m-master | 27. 08. 2007 | 01:52:19
sorry za duplo

sorry za duplo
m-master | 27. 08. 2007 | 01:49:20
vsechnoparty

tak za prvy, nikde za posledni dobu nevidim na plakatech na tyhle velky (nemyslim mistni akcicky, na kterych to musi byt napsano, jinak by lidi nevedeli, co ten ktery soundsystem hraje, jelikoz jich je ted jako hub po desti)akce napsano, ze to je techno party, house party nebo trance party.. proste je to party, svym zpusobem nikdo nehraje minimal na vasich akcich, ale vy chodite na minimalovy akce nebo na akce, kde se hraje minimal..
to ze tam jdete jen proto, protoze vam kamarad rekl, ze ten a ten to dobre masti, tak tam pujdeme.. to je jedna vec, druha vec je to, zjistit si z aktualnich setu, co ten ktery hraje.. a treti vec je to, bavit se s lidma, ktery skutecne vedi, jetli to ten nebo onen skutecne masti a taky jaky ma pro nej slovo "masti" vyznam..
to ze minimal NENI tanecni styl muze rict nejvetsi ignorant tanecni sceny.., to je jako kdyz mi moje mum rikala, ze nechapu jak muzu tancit na techno, protoze to nema zadnou melodii... a ma to melodii nebo ne?
je fajn tady cist jak se vzajemne hadate, co je lepsi a co je horsi a co je na zvraceni.., jen aby jste meli za par let zaludek na to, aby jste si nasypali popel na hlavu, pze je to jen a jen o VYVOJI a tedy ani vy sami nemuzete vedet, kde budete za par let, nebo lepe MESICU..
ja sam osobne jsem si velice huste daval hardtechno nebo chcete-li schranz a dalsi tvrdy vypalovky.. nikomu to neberu a i tady a vubec by chtelo aby lidi v hudbe meli toleranci.., PROTOZE HUDBA JE TO CO VAS (NAS) SPOJUJE.., jednou to zkuste a verim, ze az na to prijdete, tak si oddechnete..
minimal neni pro vsechny, stejne tak hardtechno neni pro vsechny.., rvat tady, ze az bude ta akce s Winkem v Mecce, ze to bude dobrej prupal neni uplne idealni.. jsem zvedavy, kolik zvat, pokud to teoreticky takovej prupal nebude rekne, MNO ASI JSEM SE "ZASE" MYLIL..
taky.. jedna vec.., je dobry tancovat na citelnou hudbu.., sahnete si do svedomi, kolik z vas, at uz pari na techno nebo na jinou hudbu a nemusi u toho nijak premyslet, ale vychyta prechody v mixech nebo jestli automaticky parite na plno i na stop/still/mute pasaze.., obcas se pri pohledu na lidi propichujici vzduch rukama na stop pasaz, ackoli vlastne nehraje nic na co oni mavaji, zazije vetsi legrace nez na plysovy mimorytmusaky (proti kterymi ni slovo, jen to trochu nechapu, ale treba to jednou pochopim)..

TAKZE TROCHU ZIVOTA DO TOHO TECHNO UMIRANI A TAKY JEDNA DULEZITA VEC:

VIVA LA TTTOOOLLLEERRRAAANNNCCCIIIAAA
Hugoboss | 27. 08. 2007 | 01:17:33
Ještě, že jsem tam nejel...

Měl jsem už sice zajištěný vstup, ale nějak se mi tam zvlášt nechtělo. Za prvé to pro mě bylo, jakožto Jihočecha, hodně daleko a navíc jsem již před týdnem zavítal na Zen do Roxy... Takže jsem na chvilku vypařenej až až!!! Jenom z těch všech názorů, co jsem si přečetl na tomto serveru mě ta neúčast tolik nemrzí...
Pro HOLOBYTA: Minimal je od slova minimum zvuků a vystihuje ho pomalé BPM tak kolem cca 125 až 130, zvuky jsou většinou čisté a pěkně melodicky na sebe navrstvené. ¨Doporučuji spíš zvukovou ochutnávku např: od Dj Loco Dice... (to je myslím ten pravý)...
Jerk Powers | 27. 08. 2007 | 01:07:57
Beach Party 07

Jelikož byl Mácháč aspoň pro mě posledním open-airem, byl jsem hlavně rád že nepršelo.. Moc se mi líbila hlavní stage, zvlášť vizualizace byli na jedničku.. Luccu moc nemusim, tak sem od ní nic nečekal... Party pro mě začínala až v 1 kdy se "Pablo Hassan"(H.T.) dostavil na scénu... Je to frajer, ať hraje jakejkoliv styl. Nemám nic proti minimalu, narozdíl od většiny vysmaženýho davu mi jde o sound a ne o tvrdost beatů.. Carl zahrál pekelně dobře, dával si to.. Kdyby hrál o 3 hodiny dýl, ráno by mě z toho písku vyhrabávali lopatou :-) Potom bylo potřeba aspoň trochu nabrat síly, bohužel na barech zcela nepochopitelně k dostání nealko, stále se domnívám že úmyslně... moc na řidiče nemysleli... Po menším oddechu následoval Josh Wink, jeho hraní bylo fajn.. bohužel dost lidí už nezvládalo po Carlovi a utekli do aut. Ráno patřilo Loutkovi, kterej zahrál super... Pouštěl desky se sqělym zvukem... bravo. Ostatní scény sem příliš nevnímal.. American Audio - monotonní shit, Red Zone sem nestíhal kvůli frontám, nemůžu hodnotit a do Meccy sem taky nelez bez pásky.. Jinak super akce,užil sem si to, počasí se vyvedlo akorát to chtělo produkci aspoň do 10 hodin... C U next year
Holobyt | 27. 08. 2007 | 12:56:54
minimal

mužete mi sem nekdo napsat nebo lepe dat odkaz na neco co minimal je a co neni páč tady mi přijde ze se ty náory dost ruzněj...budu opravdu rad aspoň už v tom budu mít jasno

Tipy na zajímavý obsah

© Copyright Poslouchej.net 2003-2011  |    ISSN 1801-6340  |