FKA Twigs na festivalu Pohoda
(Promotion) FKA twigs o sobě poprvé dala vědět na začátku dekády s nahrávkou EP1, o dva roky později přišla s albem LP1 a zakončila ji famózním druhým albem Magdalene.
Z doprovodné tanečnice velkých hvězd se v krátké době stala ikonou moderního umění porovnatelnou s Davidem Bowiem v letech sedmdesátých, Kate Bush v letech osmdesátých a Björk v letech devadesátých. V tvorbě Tahliah Debrett Barnett coby FKA twigs, se kterou spolupracují ti nejlepší režiséři, kostyméři a animátoři, se mísí klasická hudba, elektronika, balet, pooldance i operní zpěv.
FKA twigs odstartovala koncem roku 2012 s nahrávkou EP1. O necelý rok později vydala EP2 s hity „Water Me“ a „Papi Pacify“ a vysloužila si za něj nejen nominaci na BBC's Sound of 2014, ale také umístění v žebříčku magazínu Billboard. V dubnu roku 2015 vydala debutové album LP1, na kterém spolupracovala s umělci jako Arca, Emile Haynie či Devonté Hynes (Blood Orange). Album bylo nominované na Mercury Prize, Pitchfork ho zařadil do kategorie Best New Music a The Independent či AllMusic mu dali v recenzích plný počet bodů. Z alba se velmi dařilo písním „Two Weeks“, „Pendulum“ a „Video Girl“. Magazíny Time a Clash ho označili za nejlepší nahrávku roku, Pitchfork ho zařadil na místo druhé a The Guardian na třetí místo svých celoročních výběrů. V říjnu 2015 vydala třetí EP M3LL155X (čti Melissa), které reprezentuje její osobní ženskou energii.
Následovala delší odmlka, během které si doslova prošla bulvárním peklem i vážnými zdravotními problémy. Ze všech bolestí se ale nakonec „vyzpívala“ v nahrávacím studiu a v dubnu minulého roku se její příznivci po třech letech konečně dočkali nového fantastického singlu s neméně fantastickým videoklipem Cellophane. Skladba se stala předzvěstí druhého geniálního a mimořádně niterního alba Magdalene, na kterém spolupracovala s umělci jako Nicolas Jaar, Skrillex, Jeff Kleinman, Jack Antonoff či Michael Uzowuru.
Pitchfork dal albu mimořádně vysoké hodnocení 9,4 se slovy: „Za sedm let přivedla svoje umění na úroveň divadelního multimediálního zážitku, vytvořila komplikovaná představení a videa, která prolínají a smazávají rozdíl mezi klasicismem a avantgardou. Je ohromující, ambiciózní a dobrá ve všem...,“ a na jiném místě píše: „Díky neomezeně inovativnímu songwritingu a produkci nebylo kino FKA twigs nikdy působivější. MAGDALENE nevévodí pouze popu, ale i vlastní dechberoucí kategorii.“ I toto album se stalo nejlepším počinem roku podle magazínů Time i Clash, ale i portálů Resident Advisor, The A.V. Club či Now. Albu dal nejvyšší hodnocení i NME so slovy: „z jejích enormně ambiciózních vizí se valí nezastavitelná síla přírody“. „Magdaléně“ se na pěti stranách věnuje i prosincové vydání časopisu Fullmoon. Album, které se točí okolo témat souvisejících s biblickou postavou Marie Magdalény přirovnává recenzent David Cajčík i k muzikálu Jesus Christ Superstar: „Chci jen říct, že na Broadwayi by se tahle holka s Magdalene vůbec neztratila. FKA jednoduše dělá z popu koncepční umění, nebo spíš z koncepčního umění pop. A dělá to perfektně.“
Dodal: Alice Titzová, 2media.cz s.r.o.
FKA twigs odstartovala koncem roku 2012 s nahrávkou EP1. O necelý rok později vydala EP2 s hity „Water Me“ a „Papi Pacify“ a vysloužila si za něj nejen nominaci na BBC's Sound of 2014, ale také umístění v žebříčku magazínu Billboard. V dubnu roku 2015 vydala debutové album LP1, na kterém spolupracovala s umělci jako Arca, Emile Haynie či Devonté Hynes (Blood Orange). Album bylo nominované na Mercury Prize, Pitchfork ho zařadil do kategorie Best New Music a The Independent či AllMusic mu dali v recenzích plný počet bodů. Z alba se velmi dařilo písním „Two Weeks“, „Pendulum“ a „Video Girl“. Magazíny Time a Clash ho označili za nejlepší nahrávku roku, Pitchfork ho zařadil na místo druhé a The Guardian na třetí místo svých celoročních výběrů. V říjnu 2015 vydala třetí EP M3LL155X (čti Melissa), které reprezentuje její osobní ženskou energii.
Následovala delší odmlka, během které si doslova prošla bulvárním peklem i vážnými zdravotními problémy. Ze všech bolestí se ale nakonec „vyzpívala“ v nahrávacím studiu a v dubnu minulého roku se její příznivci po třech letech konečně dočkali nového fantastického singlu s neméně fantastickým videoklipem Cellophane. Skladba se stala předzvěstí druhého geniálního a mimořádně niterního alba Magdalene, na kterém spolupracovala s umělci jako Nicolas Jaar, Skrillex, Jeff Kleinman, Jack Antonoff či Michael Uzowuru.
Pitchfork dal albu mimořádně vysoké hodnocení 9,4 se slovy: „Za sedm let přivedla svoje umění na úroveň divadelního multimediálního zážitku, vytvořila komplikovaná představení a videa, která prolínají a smazávají rozdíl mezi klasicismem a avantgardou. Je ohromující, ambiciózní a dobrá ve všem...,“ a na jiném místě píše: „Díky neomezeně inovativnímu songwritingu a produkci nebylo kino FKA twigs nikdy působivější. MAGDALENE nevévodí pouze popu, ale i vlastní dechberoucí kategorii.“ I toto album se stalo nejlepším počinem roku podle magazínů Time i Clash, ale i portálů Resident Advisor, The A.V. Club či Now. Albu dal nejvyšší hodnocení i NME so slovy: „z jejích enormně ambiciózních vizí se valí nezastavitelná síla přírody“. „Magdaléně“ se na pěti stranách věnuje i prosincové vydání časopisu Fullmoon. Album, které se točí okolo témat souvisejících s biblickou postavou Marie Magdalény přirovnává recenzent David Cajčík i k muzikálu Jesus Christ Superstar: „Chci jen říct, že na Broadwayi by se tahle holka s Magdalene vůbec neztratila. FKA jednoduše dělá z popu koncepční umění, nebo spíš z koncepčního umění pop. A dělá to perfektně.“
Dodal: Alice Titzová, 2media.cz s.r.o.
DISKUZE
Jméno:
Nadpis:
Text:
Zadejte číslo 144: