FESTIVALY 2018

listopad
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
DOPORUČUJEME FESTIVALY
21.6. - 22.6.
17.7. - 20.7.
ZAHRANIČNÍ FESTIVALY

ANS: Dubstep je hlavně obrovská svoboda

ANS: Dubstep je hlavně obrovská svoboda
08. 07. 2008   |   Autor: redakce   |   Komentáře (0)
(Promotion) I přesto, že je v ČR dubstep stále ještě záležitostí undergroundu, našli byste v našich končinách až nezvykle velký počet kvalitních producentů tohoto žánru. Na velkých labelech vydávají Side9000, Matoa nebo také Ans, producent, který to na svůj set na Shotgun z vily v rodném Liberci nebude mít daleko.
Ahoj! Můžeš ve zkratce popsat, kdo je to Ans a jak šel jeho hudební vývoj do dnešních dnů?
Ahoj! Ans v podstatě splňuje běžné standarty a jako bonus navíc si ve volném čase hraje se zvukama .) K mojí současné produkci a hudebnímu naladění sem došel přes hodně ostré techno a soundsystémové akce. Postupně se ty ostré hrany malinko otupovaly, až jednoho dne uzrál čas, hardtekno desky šly o dům dál a já sem se vrhnul na muziku o pár desítek bpm pomalejší. Zlomenou i rovnou, nechci se nějak extra vymezovat, ale ty zlomeniny zatím převládají.

Snad se nebudeš zlobit, pokud tento rozhovor povedu jako osvětu čtenářů na poli hudebního stylu, který v naší zemi ještě nemá tak velkou posluchačskou základnu. Co pro Tebe znamená dubstep? Co je jeho hlavním nosným prvkem, který ho odlišuje například od undergroundových forem brokenbeatu nebo 2stepu?
Z hlediska produkce je pro mě dubstep hlavně obrovská svoboda. Podvědomí mě neomezuje naposlouchanými postupy, já si dělám co mě napadne a pořádná dávka subbasů to zase spojí dohromady. Od brokenbeatu nebo 2stepu se asi nejvíc liší větší zvukovou syrovostí a vidím tu mnohem pestřejší záběr. Od minimal deep věcí až po totální, skoro breakcore, "prasárny". Co producent to vlastní, kolikrát diametrálně odlišný, styl, ale stále se to dá skvěle kombinovat.

Spolu s Matoou a Sidem9000 vás mám zaškatulkované jako největší producentské poklady našich krajin. Probíhají mezi vámi (popř. dalšími producenty) nějaké kooperace?

Nejspíš dojde na nějaké remixy, ale jinak já osobně sem při tvorbě spíš vlk samotář. Naopak hraní mě dost baví když je na to víc lidí, takže back2back sety se Sidem i Matoou byly a doufám že i budou. Navíc se i řady aktivních producentů rozrůstají. Nemůžu nezmínit brněnský talent jménem Wodnyah, který doteď nenápadně vystrkoval růžky, ale na poslední SHQ v Crossu vystrčil pořádné rohy v plné parádě. Nebo tu je i temný dubstepový počin dnb producentů No Money na pekelném labelu Rottun. Juanita Juarez se nedávno taky vytasil s jeho pojetím dubstepu. Myslím, že se máme se na co těšit.

Cítíš mezi vaší produkcí nějaké rozdíly? Dá se vůbec dubstep ještě dál dělit na další subžánry nebo raději hudbu pojmenováváš podle zvuku labelů a producentů?
Jak už sem naznačil, každý máme řekl bych dost originální zvuk. Side hodně tíhne ke grime pojetí, což se vzhledem k jeho hiphopové minulosti nemůžeme divit. Matoa mě zase vždycky překvapí nějakou hodně neotřelou skladbou, která se ničemu nepodobá. Moje tracky znějí zase úplně jinak. Je ale pravda, že třeba pro tancovačky s takzvaným wobblem, jako hlavním prvkem v tracku, se název wobblestep už docela zažil. Další docela silná „škatule“ jsou skladby hodně čerpající z dubu a reggae.

Nedá mi, nezeptat se Tě na Untrue od Burial. Líbí se Ti víc než jeho prvotina? Osobně stále nemůžu přijít na to, proč byla tahle deska tolik vynášena do nebe :-)
Samozřejmě hodně zajímavé a baví mě ten špinavý zvuk, ale osobně z toho tak extrémní zázrak nedělám. Obě alba se mi slily dohromady. Byl bych hodně překvapený, kdyby teď vyšlo něco, co by znělo jinak.

Když už jsme u Burial, máš ty osobně jako součást komunity, víc informací o jeho/jejich identitě než obyčejní smrtelníci?
Jasně, je to Kode9 .)

Tvůj MySpace je celkem hezky zaplněn releasy na zajímavých labelech. Na čem v současné době pracuješ? Pomáhají Ti úspěchy v produkci podívat se na zajímavá místa i za hranice ČR?
Momentálně je těsně před vydáním první vinyl nového labelu Grinch, kde jsem dostal na starost jednu stranu. Stojí za ním stejný člověk jako za labelem Dubkraft, který vydal Matoovi na desce pecku Hulwatt, takže pozor na vítr z Rumunska. Snad se taky brzy zrealizuje nějaký kousek na Sideově labelu Owntempo a výhledově je v plánu i další ep u anglického vydavatelství Studio Rockers. Jinak ale dělám tracky v podstatě nonstop do šuplíku, protože se snažím dubstepové sety z většiny nacpat vlastní tvorbou. Hraní je docela dost a díky dubstepové produkci mám i víc možností si zahrát breaks a electro a další muziku co mám rád, a přinejlepším to všechno splácat dohromady. S tou expanzí za hranice to není tak horké .)

Na Shotgunu vystoupí také němečtí DJs Dreikommanull. Jejich hlavní tahoun začíná sbírat úspěchy na producentském poli i díky vlastnímu zvuku, kdy kombinuje minimalové postupy s těmi dubstepovými a vznikají tak zajímavé fůze. Toto pak prezentují i na vlastních akcích, kdy na masivním soundsystému jako DJs mixují nadubovaný minimal a jako hosta si klidně pozvou třeba Shackeltona. Myslíš, že by se podobná dramaturgie mohla prosadit i u nás?
Proč ne, vzhledem k tomu, že je dubstep takový polymorf, který absorbuje vlivy ze všech stylů.

Snažíš se pořádat vlastní večírky? Kdybys měl neomezené množství finančních prostředků, jak by akce vypadala? Předpokládám, že by veškeré peníze šly do soundsystému a lineupu... Nebo bys zapracoval třeba i na dekoracích a světlech?
Promoterská angažovanost je momentálně mimo moje zorné pole. Každopádně základ je odpovídající systém,protože bez pořádného zvuku to opravdu nemá cenu, což v našich končinách bohužel není úplně 100% pravidlo. A pak mám dvě polohy mezi kterými bych hodně váhal. Buď naprostá tma a meditace na sonických vlnách nebo nehorázná veselice, kdy světla blikaj a panáky tečou všemi směry. Obojí má něco do sebe .)

Na Shotgunu vystoupíš v jednom stanu s Eclectica DJs, kteří se prezentují brokenbeatem. Jaký ty máš vztah k téhle hudbě? Z vyprávění mám postřehy o londýnských parties, kde zvuk vibruje stejně silně jako při dubstepových večírcích a publikum zpívá refrény desek.
Tuhle muziku mám moc rád, ale nijak zvlášť dění nesleduju, natož abych měl tu čest si brokenbeat poslechnout na pořádně vibrujícím soundu. Snad dostanu na Shotgunu pořádnou školu, těším se.

Na závěr, co dělá Ans, pokud zrovna netvoří hudbu? Jak relaxuje obyčejný úspěšný dubstepový producent? :o)

Válím se v bazénu s šampaňským na střeše svojí vily. To dá rozum ne?

Stahuj Ansův studiový mix
SHOTGUN EURO

SHOTGUN EURO

Pátek 5. 9. 2008 až Sobota 6. 9. 2008
Předprodej: 250 Kč jednodenní, 400 Kč dvoudenní
Vystupují:
live: Exium (ESP), Female (UK), Someone Else (USA), Midi Lidi, Elektrabel, Ventolin, Cyp, Sayko, Insect Elektrika. DJs: Noisia (NL), Daniel Stefanik (DE), Clipz (UK), Apex (UK), Dreikommanull (DE), Djane GG (DE), Daho & Ginger, Spyro, Koogi, Anakin, Suki & Pixie, Brooklyn, Ark & Kyanid, Diome & Face, Peet & Moover, Mooris, Machine Funck, Ans, Click Joe, Kopeczek, Skuban, Jeny, Milky, Blue, Tall, Stanzim, Carl.Exe, Subsist & Ala, Tomig, Subgate, Soldik, Czervas
DISKUZE
Jméno:                   Nadpis:   
Text:
Zadejte číslo 144:

Tipy na zajímavý obsah

© Copyright Poslouchej.net 2003-2011  |    ISSN 1801-6340  |